Beeldende en Audiovisuele kunsten (2e gr.) | Beeldende Kunst KSO (3e gr.)
Over deze richting
In de tweede graad spenderen we aandacht aan de ontwikkeling van jouw eigen persoonlijkheid als ontwerper aan de hand van artistieke en theoretische vakken. In waarnemingstekenen zet je je ideeën eerst in potlood op papier. Die tekeningen vormen een onmisbare ruggensteun voor de andere ateliervakken: inzicht in constructies, perspectieftekenen, anatomie, schaduw en kleur, storyboards… Je leert ook digitaal tekenen, om vervolgens via 2D- en 3D-ontwerp en -animatie inzicht te krijgen in compositie en beeldtaal. Je ontwerpt personages voor animatiefilms of games en maakt de omzetting naar 3D-modellen. Aan de hand van praktische oefeningen komen de belangrijkste principes van animatie aan bod.
In de derde graad maak je de keuze tussen Film of Game Design. In het keuzevak Film ontdek je het hele filmproces: van het bedenken van een verhaal, naar het bedienen van camera en licht, tot het afwerken via montage. Wie kiest voor Game Design duikt dieper in 3D-visualisatie. Via het ontwikkelen van je eigen games leer je ook de basisprincipes van programmeren.